מסע בחמש תמונות-חלק א'
הטקסט שלפניכם הוא סוג של פרוייקט.
פרוייקט גמר
של קורס
פוטותרפיה
שלמדתי השנה.
למה לשתף אותו ?
בשיתוף הפרוייקט אני בעצם משתפת
אותי.
את החוויות שלי, את המחשבות שלי, את מי שאני.
נתבקשנו לבחור חמש תמונות.
הראשונה מאלבום הילדות שלנו ,
שלוש התמונות הבאות צריכות להיות תמונות שצולמו תוך כדי הלימודים
(במהלך חמשת חודשי קורס הפוטותרפיה)
והתמונה האחרונה היא תמונת החזון. היא יכולה להיות מבוימת.
אני מניחה לפניכם אותי.
בחמש תמונות.
כתבתי שזה חלק א' כי אני עדיין מעבדת את החוויה הזאת שנקראת פוטותרפיה.
אני עדיין נושמת אותה.
אני בטוחה שיהיו לי מחשבות נוספות בהמשך.
אני מכניסה אותכם במילים הבאות לנבכי הנפש שלי.
בטוחה שתדעו להסתובב שם ברגישות.
פוטותרפיה ואני
הגעתי ללימודי פוטותרפיה מתוך מחשבה שזו החוליה החסרה לי.
אני בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה,
רוב שנותיי עבדתי בשדה החינוכי , הן בתחום הפורמלי והן בתחום הלא-פורמלי.
אני מאוד אוהבת את החיבור לנוער , לאנשים.
מאוד אוהבת ליצור שיח, לפתוח, לגעת בעומק של הדברים, בעומק של הלבבות.
והיה לי ברור שזה משהו שישתלב בכל דבר שאני אעשה כיוון שזה חלק ממני.
כשיצאתי לעצמאות מלאה ועיסוקי כצלמת הלך וגדל, ומפגשים עם אנשים/ נוער פתאום קיבלו מפנה אחר, פתאום עדשה מפרידה ומחברת בינינו, פתאום יש מצלמה בינינו שקולטת נתונים, משטיחה ומזמנת עומק באותה הנשימה - התחדד בי הצורך לכלי משלים.
ההבנה שמה שאני יודעת ועבדתי ולמדתי עם השנים והניסיון -זה טוב,
לוותה בהרגשה של חוסר.
חסרה לי קומה מקצועית, משמעותית, ואולי אולי, גם הזדמנות לעבור בעצמי איזו דרך קטנה..
בחרתי בנושא לומדת ללכת.
עשרים שנה לא הייתי תלמידה.
חמש עשרה שנה לא הייתי במקום של חדשה.
וממילא המקום הלומד (לא זה המפיק לקחים) - לא קיבל מקום משמעותי אצלי הרבה זמן.
ולפתע- כל היציאה לעצמאות - היא בעצם למידה מחדש.
הן בפן התעסוקתי, והן בפן הנפשי.
פתאום אני נחשפת לעולמות ידע ועולמות ערכים חדשים ושונים משלי,
עולמות שמאלצים אותי לקום וללכת. אולי לכיוונם, אולי לכיוון אחר, אבל מה שבטוח - נאלצתי להיות בתנועה. תנועה פנימית, תנועה חיצונית.
ולמדתי. ועודני לומדת. ואלמד עד סוף ימיי.
תמונה 1 מאלבום הילדות
את התמונה צילמה אחת מחברותיי במהלך סמינריון להכשרת קומונריות של תנועת בני עקיבא במסגרת שנת השירות הלאומי.
התמונה צולמה מתוך הלצה כמובן, אך בכל צחוק יש מעט מן האמת.
יכולות הלימוד שלי לאורך זמן – לא החזיקו מעמד.
אני מתאפיינת ביכולות עשייה. מאוד משימתית , רצה קדימה.
והמקומות הלומדים, מעמיקים, מיושבים – לא טבעיים לי.
אני יודעת לעשות אותם על הצד הטוב ביותר כשאני נדרשת לכך, אך לעיתים רחוקות אני מביאה את עצמי למקומות האלו.
בד"כ "נאלצת" להגיע לשם ואז "נאלצת" להתמודד עם זה,
ולאורך השנים , לא משנה היכן הייתי או במה בחרתי לעסוק תמיד היו "מופתעים" איך יחסית
לאחת "לא לומדת" כמוני – הגעתי להישגים מכובדים.
אפשר לומר שזהו
סיפור חיי.
בתקופה הזאת של חיי, בחרתי בתמונה הזאת לפתוח את סיכום המסע שעברתי פה בלימודי הפוטותרפיה, מתוך הרצון לחיבור למי שאני. אין לי מה לברוח מזה.
יש לי כשרונות רבים ורצונות רבים וחלומות עוד יותר גדולים אבל ללמוד... אף פעם לא היה אחד מאלו.
אפשר לומר שבשנתיים האחרונות עשיתי שינוי משמעותי לא רק בבחירת העיסוק שלי אלא במקום הלומד שלי. אם עד עכשיו המקום גרר אותי, הפעם אני בהחלט זימנתי אותו .
ואני שמחה בזה מאוד.

תמונה 2 העוגן שלי
את התמונה הזאת צילמה ביתנו הקטנה באחד הבקרים.
בחרתי בתמונה הזאת כראשונה שצולמה בתהליך עצמו כיוון שאם יש משהו אחד שמתחדד לי יותר ויותר ,
למרות שידעתי את זה תמיד וידעתי לתת לזה ביטוי, זאת התחושה העמוקה הזאת בזמני למידה,
זמנים של חוסר יציבות , התחושה החזקה של העוגן. העוגן שדואג גם שאשאר יציבה בנקודה שבחרתי בה,
אך בו זמנית דואג שנישאר מחוברים- זו תחושה שאני מתמודדת איתה ברמה יומיומית.
בעלי ואני
עוגנים אחד לשניה.
בכל הבחירות, לאורך כל הדרך. פעמים שאני דאגתי לייצב, פעמים שהוא.
באופן טבעי כל עוד לא נעשה שינוי משמעותי , וכל עוד הספינה חונה באותה הנקודה ,
העוגן לא מורגש, הוא יכול ,חלילה, לקבל יחס כמובן מאליו.
אבל עשיתי שינוי.
יצאתי לעצמאות מלאה. ביום אחד. והזזתי את הספינה שלנו.
ועשיתי בחירות מתוך שיתוף מלא, אבל בשורה התחתונה הבחירות שלי השפיעו ישירות על כולנו.
וכשהים שלי סער, ויש תזוזות, ויש גלים וסערות, וצריכים לזוז מהמזח המוכר והאהוב,
הדבר הראשון , היחיד והמשמעותי שאני רוצה ויכולה ובוחרת לעשות הוא
לחבק ולהישען על העוגן שלי.
ולאפשר לו להיות עוגן עבורי.
מחשבות ורגשות שליוו אותי בכתיבה/בחירת התמונה
החשיפה הזאת לאינטימיות הפשוטה , היומיומית, הטובה, הכי משמעותית בחיי - היא חשיפה גדולה.
אבל היא חשיפה שתורמת. תורמת לי להיות מודעת לשפע שיש לי בעולם.
ומעלה לי למודעות בצורה מאוד חזקה את ההשפעה של כתף להישען עליה.
נתונים טכניים
צמצם 1.7 , מהירות תריס 1/50, 640 ISO (צולם בסלולרי)

תמונה 3 אם אתה מאמין שיכולים לקלקל-תאמין שיכולים לתקן
כשבחרתי דרך , ידעתי שיהיו בה מהמורות ,בדרך.
וידעתי שאפול , וידעתי שעוצמתי תהיה ביכולת שלי -לקום.
בחרתי את התמונה הזאת כי היא ממחישה לי עד כמה גם רגליים קטנות, שבורות, מודבקות ,
יכולות להחזיק כלי שלם. יכולות להיות כלי מחזיק שפע.
כמה בעומק של הדברים המהמורות האלו שיש לי בדרך תפקידם לגדל אותי.
תפקידם לחדד לי את הטוב ואת הכוחות שלי.
כמה רגישות אני נדרשת כדי לא לשבור, כמה דבקות במטרה נדרשת כדי להיות כלי גדול , מחזיק שפע.
כמה אור יש בכל שבר, אם רק מתבוננים לעומק ולא נשארים ברובד הגלוי.
בתקופה הזאת שאני לומדת נחשפתי ליכולות שלי, למה שפתוח בי, למה שדרוש בי תיקון ,
למה שעוד לא תוקן ובעיקר בעיקר הגדלתי את האמונה שיש בי כח. יש בי יכולת לשנות,
לצעוד בדרך לא פשוטה, וליפול. ויש בי כח לקום. ולהתרומם.
ולהמשיך קדימה להשיג את כל מה שאני רוצה.
אם רק אתן לעצמי את אורך הנשימה הנכון , אם רק אייצב את המבט לכיוון הנכון
אז גם הרגליים שלי יוכלו לקום,
להתחבר מחדש ואוכל להיות כלי מחזיק שפע.
מחשבות ורגשות שליוו אותי בכתיבה/בחירת התמונה
התמונה הזאת הגיעה "במקרה" , "על הדרך" וכשהתבוננתי בה לראשונה- ידעתי שהיא ראויה להיות תמונת ציון דרך עבורי.
התמונה הזאת מכילה בתוכה שבור ושלם, נקי ומלוכלך, אור וצל, שטוח ועמוק. החיים עצמם.
נתונים טכניים
צמצם 1.8 , מהירות תריס 1/100, 160 ISO (צולם בסלולרי)

תמונה 4 פרופורציות
תהליך הלמידה הפגיש אותי עם עצמי.
נפגשתי עם עצמי ביחס לעצמי, עם עצמי ביחס לאחרים ומצאתי שלפעמים אין בי מספיק פרופורציות
להסתכל על המכלול שהוא שלם מסך חלקיו.
התמונה הזאת צולמה במהלך התקופה האחרונה והיא מבטאת את הפרופורציות בשני אופנים.
זאת המתבקשת – הגלויה- קטן אל מול גדול.
והשניה, זאת שמאחורי הקלעים.
בתרגילים בהם נדרשתי לכתוב על עצמי דברים כלשהם – תמיד הסתכלתי על חצי הרשימה הריקה.
כמו נוזפת בעצמי – זה כל מה שאת מסוגלת ?
לא הייתי מוכנה בכלל להסתכל ולהגיד- היי , רשמת על עצמך בנשימה אחת שבעה דברים טובים ! שבע !
זה המון ! זה דבר טוב אחד להיאחז בו בכל יום ( לפחות) . למה את לא מסוגלת להיות שמחה במה שכתבת ? .. אבל יחסית לרשימה של האמונות המגבילות שלי – שנפתחה כמו סכר שרק חיכה להיפתח-
שם ידעתי לבחון היטב כל מילה שנשפכה בדיו כחולה על הדף הלבן.
הפרופורציות התנפצו לי חזק בתרגיל האושר. בו נדרשנו לתאר רגע אחד מאושר.
ואני אחזתי ברגע אחד רחוק אי שם.
והייתי קשה עם עצמי על הבחירה.
עובדה שעברו כבר יותר משבועיים והמילים עדיין מהדהדות בחוזקה בראשי.
בחרתי לתת לרגעים האלו דווקא את השם "פרופורציות" – כיוון שהכל קיים בתוכי. הגדול והקטן. הקשה והרך. המבט הבוחן והמבט המכיל.
אם הייתי קוראת לזה חצי הכוס המלאה- אזיי יש פה אמירה פנימית שנוסף למבט שחסר, יש גם חצי כוס חסרה. ורציתי להופיע ב מלאות שלי .
במלאות שלי בפני עצמי.
ופרופורציות זה בדיוק המבחן שלי מול עצמי כמה יחס וכמה מקום מקבל בי כל חלק.
מחשבות ורגשות שליוו אותי בכתיבה/בחירת התמונה
כדי להצליח לצלם את התמונה הזאת הייתי ב"מרדף" . אז אני יכולה לומר שאני גאה בעצמי.
שאני יודעת להשיג את מה שאני רוצה. גם אם הדרך לא פשוטה,לא חלקה ומלאה אבק.
נתונים טכניים
צמצם 1.8 , מהירות תריס 1/4800, 50 ISO (צולם בסלולרי)

תוך כדי שאני מסדרת כאן בבלוג את המילים והתמונות - אני מגיעה למסקנה :
את
תמונת החזון
אשאיר לחלק ב'.
מגיע לה חלק נכבד משל עצמה.
היא כל מה שדוחף אותי .
היא כל מה שאני חולמת וחותרת ופועלת ביומיום.
מגיע לה טור משלה :)
נתראה בטור הבא..








