תנסו את זה בבית
זה טור על צילום.
צילום מהנייד.
טור עם הסברים ותמונות שממחישות.
אולי גם ישתרבבו לי כמה מחשבות ותובנות על החיים, תסלחו לי מראש.. אין לי שליטה במחשבות שלי לפעמים..
(אין לי שליטה על כלום מסתבר, אבל זה כבר לטור אחר... )
אז צילום מהנייד.
ידעתם שיש לכם מצב צילום בטלפון שנקרא "צילום מקצועי" ?
שניה לפני שאני מראה לכם איפה הוא נמצא- אסביר לכם למה כדאי לכם להכיר את המצב הזה ואיך אתם יכולים להשתמש בו ליצירת תמונות מיוחדות.
המצלמה שיש לנו בכיס 24/7 היא בעצם... מחשב.
ויש לה אינטרס גדול למצלמה הזאת - שהתמונות שבה יצאו טובות.
אחד הפרמטרים שמדגישים לנו כשאנחנו בוחרים סלולרי חדש היא רמת המצלמה. המפתחים משקיעים במצלמות כדי שיהיו תחליף נגיש למצלמות מקצועיות.
ועובדה שזה מצליח להם.
אז נחזור לזה שהמצלמה הזאת מחשב. ובגלל שהיא מחשב- היא עושה את התמונה מוארת במידה שנוכל לראות בה את כל הפרטים בכל תנאי.
כמו למשל בתמונה הזאת :

את התמונה הזאת צילמתי בשעת ערב יחסית מאוחרת,
ממכשיר לא ממש חדש (סמסונג FE21) .
יכולת הצילום של המכשיר שלי בחושך היא בינונית ולא לשביעות רצוני המלאה, אבל... אנחנו עושים הכי טוב בכלים שיש לנו.
עכשיו אני רוצה שתראו איך אותה התמונה הזאת נראית כשצילמתי אותה
במצב של "צילום מקצועי" :

בעצם מה שעשיתי - החשכתי את כל המקומות שאין בהם אור.
המצלמה של הסלולרי , מצידה, האירה את השמיים ואת כל המרחב הלא מואר במידה שנוכל לראות את הפרטים.
ואילו אני רציתי רק להתמקד באור.
וזו הסיבה שכדאי לכם להכיר את מצב "צילום מקצועי".
כשמצלמים במצלמה מקצועית (במצב ידני) יש כמה פרמטרים שאחראים על כניסת האור לתמונה. והפרמטרים האלו הם בשליטה מלאה של הצלם.
במצלמה של הסלולרי אין לנו את כל הפרמטרים האלו אבל יש מספיק כדי שנוכל לשחק ולשלוט בכניסת האור בתמונה.
יש את התריס - שהוא אחראי על כניסת האור. כשהתריס פתוח הרבה זמן - נכנס הרבה אור. כשהתריס פתוח מעט זמן - נכנס פחות אור.
מהירות פתיחת וסגירת התריס נמדדת בחלקי השניה. ככל שהחלקי השניה קטנים יותר- נכנס פחות אור
במצלמות זה מופיע בצורת שבר. המצב האידיאלי לצילום הוא... אין מצב כזה :) הכל תלוי במה שאנחנו רוצים לצלם, בכמות האור שאנחנו רוצים...
אז במקום לצלם במהירות ממוצעת של 1/400 ואז ייכנסו לתמונה גם הרבה פרטים שלא מוארים לתמונה , אפשר לצלם במהירות של 1/2000 ואז רק מה שיש בו אור יישאר מואר.
זה סליידר פשוט, והיתרון במצלמת הסלולרי שאנחנו רואים את התוצאה לפני שאנחנו מצלמים ואז אפשר לכוון את זה איך שאנחנו רוצים.
חשוב לשים לב-
גם במצב צילום מקצועי- אנחנו חייבים לשים פוקוס על הנושא של התמונה.
ככה זה נראה במצלמת הטלפון :
אם אתם קוראים מהמחשב תעבירו עכבר / תלחצו על התמונה כדי לראות את הוראות הצילום
הנה עוד כמה תמונות שצילמתי מסלולרי שלי , במצב צילום מקצועי. שיחקתי עם ה SPEED עד שהגעתי לתוצאה שאהבתי בה את השפעת האור על התמונה.
תנסו את זה בבית !
בתמונה הזאת תוכלו לראות שהשמש עדיין גבוהה בשמיים, אין באמת חושך בחוץ... אבל כשהחשכתי את התמונה, כששלטתי במהירות התריס - אז קיבלתי רק את האור שרציתי.

גם בתמונה הזאת, במצב צילום מקצועי, התמקדתי באור ושיחקתי עם מהירות התריס כדי לקבל את התוצאה שרציתי. תוכלו להבחין באורות קטנים מנצנצים מהאוניה ברקע...

ותמונה אחרונה . תמונה מהופעה.. בהופעות זה כיף לצלם... יש המון אור ומשחקים של אור על הבמה, כך שמה שצריך לעשות זה רק להחשיך לגמרי את התמונה והאור כבר מספר לנו את התמונה...
לפעמים מתוך החושך מפציע אור גדול...
אמן שמתוך החושך הגדול שאנחנו נמצאים בו ,
סיפור חיינו יפציע על במת חיינו ועל במת העולם כולו ונראה רק אור , ניסים וישועות.

אם אתם מכירים את מצב הצילום הזה, או חידשתי לכם, אם ניסיתם או שתרצו לנסות- אשמח שתשאירו לי בתגובות.
יערית יאיר
צילום ארועים, צילומי תדמית, צילום משפחות בטבע
סדנאות צילום
סדנאות פוטותרפיה








